לקוחות יקרים, משלוחים דרך אפליקציית wolt בלבד, איסוף עצמי - הזמנות טלפוניות.

מה להגיש לאורחים – טיפים לאלה שאוהבים לארח

לרוב זה די נחמד להיפגש עם חברים בבית קפה, אבל האמת היא שככל שהמפגש יהיה חשוב לנו יותר, כך נרצה יותר לארח אותו במבצרנו הביתי.

וכשנעשה זאת, מה להגיש לאורחים יהיה כמובן הדבר הראשון שיעסיק אותנו. כי בואו, לא משנה כמה ניקינו את הבית שלנו (או כמה שילמנו למנקה, לא צריך להיתפס לקטנות) או איך הצלחנו לברור באיקאה את הריהוט שהכי מתאים אליו, בסופו של דבר יישפט האירוח שלנו על פי האוכל שהגשנו בו. ואפילו אם מדובר רק בסוג של אירוח לקפה ועוגה תמיד זה יהיה הדבר הראשון שבו ידונו האורחים בשנייה שבה הם יוצאים מהבית, בזה אתם יכולים להיות בטוחים.

אם כן, כדאי שלא להקל ראש בגזרה הקולינרית כשבכוונותינו לארח, וגם אם אנחנו מתכוונים להגיש כיבוד לאירוח קל יש לעשות זאת עם מחשבה תחילה. ואם אנחנו רוצים שהאורחים שלנו באמת ישימו לב למחשבה שמאחורי המעשים שלנו, כדאי שלא יהיו רק חטיפים ועוגה מהמכולת, כי היום גם כיבוד קל לאורחים צריך להרגיש מושקע.

כן, הימים בהם היה לגיטימי להגיש רבעי פיתות עם חומוס קנוי ומלפפונים חמוצים מהקופסה חלפו עברו להם – היום אפילו במסיבות כיתה של בית ספר יסודי יש להגיש כיבוד מוקפד ומנומק, כי היום אפילו הילדים שלנו זכו – דרך הטלוויזיה, דרך יו-טיוב או דרך מקורות אחרים – לחינוך קולינרי שבדורות הקודמים לא היו יכולים אפילו לחלום עליו. 

אז הנה כמה טיפים שישאירו את האורחים שלכם בלי אף מילת ביקורת, אפילו אם רוב הזמן הם בטוחים שהם שופטים במאסטר שף:                   

  1. גיוון – קודם כל, רצוי לגוון בין כיבוד מתוק לכיבוד מלוח. שנית, רצוי לתת יותר מסוג אחד של כיבוד לכל גוון טעם, כך נוכל לקלוע גם לטעמם של אורחים בררניים במיוחד, וגם ניצור אצל האורחים תחושה של שפע ושל נדיבות.  
  2. עיצוב – אירוח ביתי זה לא רק האוכל, זו גם הנראות. נהוג לומר, ובצדק, שבני האדם אוכלים קודם כל עם העיניים, וכיוון שכך, יש להקפיד הקפדה יתרה על הכלים שאיתם נגיש את האוכל, על גודל אחיד של המנות ובאופן כללי על כל האסתטיקה שמקיפה את האוכל מסביב. 
  3. סדר הגשה הגיוני – צורת אירוח מקובלת היא להגיש קודם כל את המתאבנים הקלים יותר (נניח כעכים או חטיפי פרמז'ן קטנים), ואז לעבור למתאבנים מעט יותר ממלאים (לדוגמה כל הקישים למיניהם) ורק אז לעבור לדברים המתוקים. עם זאת, כיום מקובל יותר להגיש חטיפים מתוקים קטנים (לדוגמה עוגיות או כדורי שוקולד) לצד המנות המלוחות, ולשמור לסוף רק את העוגה, שהיא כמובן היהלום שבכתר האירוח שלנו.  
  4. התאמה קולינרית – כשאתם חושבים על איזה אוכל להזמין עבור האורחים שלהם, חשוב קודם כל להבין מי הם האורחים האלה – ילדים או מבוגרים, אנשים בעלי טעם אנין יותר או פחות וכו', ולפי זה להתאים את פרטי ההזמנה. לא כל מנה מתאימה לכולם, אבל עם קצת מאמץ אפשר להגיע לטעם של כל אחד. 
  5. זהירות, טעמים שנויים במחלוקת – ישנם רכיבי מזון – בצל, חציל וכוסברה למשל – שיש להם אוהדים גדולים אבל שונאים גדולים לא פחות. אם מזמינים מנות עם אחד מרכיבים אלה, רצוי שתהיה אלטרנטיבה עבור אלה שלא נמצאים בצד האוהד של המאכל.      

חשוב לציין שמעבר לאוכל המשובח שנקבל מקונדיטוריה מקצועית, ברגע שאנו מביאים את הכיבוד לאורחים מבחוץ אנחנו חוסכים הרבה זמן יקר על הכנות וניקיונות למיניהם. למעשה, הזמנה של כיבוד לאירוח קל מבחוץ, יכולה בסופו של דבר להיות אפילו זולה יותר מהכנת האוכל בבית. אם ניקח בחשבון את מחיר חומרי הגלם, את הניסיונות שפחות צלחו בדרך, את הוצאות החשמל הגז והדלק, וכמובן בעיקר את הזמן שנדרש לנו עבור כל זה – נגלה שבסופו של דבר השקענו מחיר דומה לזה שהיינו משקיעים אם היינו מזמינים את הכיבוד מקונדיטוריה מקצועית בלחיצת כפתור.

נשמח לעמוד לרשותכם ובעזרת הניסיון והידע שלנו לעזור לכם להפיק את האירוח הביתי המושלם

דילוג לתוכן